Villkor

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via info@dukat.se eller telefon 070-232 50 55. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Våra varor skickas med med Posten, DHL och Bring och normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. För tidigast möjliga leveransdag se överst till vänster på alla våra sidor.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan fär varan/varorna. Retur ska vara gjord inom 14 dagar efter att ångerrätten åberopats, detta enligt EU:s  konsumenträttighetsdirektiv (2011/83/EU). Om returen skickas in efter 14 dagar debiteras en extra avgift på 250 SEK.

Reklamation

Du måste kunna visa att varan är felaktig. Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig till e-post info@dukat.se eller på telefon 070-232 5055. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren. Under de första sex månaderna efter köpet är det säljaren som ska bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än sex månader måste du kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel.

Bytesvillkor

Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post info@dukat.se eller på telefon 070-232 5055 innan du skickar tillbaka dina varor. Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller att du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte kan vi under vissa omständigheter stå för att skicka ut den nya produkten till dig.

Returer, byten och reklamationer vid betalning med Klarna-faktura:

Det kundens ansvar att fakturan inte förfaller. Vi rekommenderar därför att du loggar in på Klarna.se mför att förlänga förfallotiden på din faktura eller kontaktar Klarna via e-post info@klarna.com eller via telefonsupport 08– 120 120 10.

Returer, byten och reklamationer vid betalning med kort eller internetbank

Vi återbetalar beloppet till samma konto som ditt köp genomfördes med, med avdrag för returfrakten.

Ej uthämtade paket - ej mottaget gods

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Ej mottaget pallgods debiteras med den faktiska fraktkostnaden för ut- och tillbakaleverans

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.